Dzisiejsze kwalifikacje do Grand Prix Węgier zdominowali kierowcy McLarena. Wygrał Lewis Hamilton przed Heikki Kovalainenem oraz Felipe Massą z Ferrari. Z niewielką stratą na czwartym miejscu uplasował się Robert Kubica.
I faza kwalifikacjiPierwszą część kwalifikacji na swoje konto zapisał Lewis Hamilton. Brytyjczyk ustanowił czas 1.19.376 i z rekordami we wszystkich sektorach zwyciężył w pierwszej fazie. Za nim uplasował się Felipe Massa (strata 0.2 sek), który wyprzedził Jarno Trullego, Heikkiego Kovalainena oraz Timo Glocka.
Robert Kubica zakończył pierwszą część sesji na siódmym miejscu z czasem 1:20.053. Polak wyjeżdżał na tor dwukrotnie, raz na twardszych i raz na miękkim ogumieniu. Jego partner z ekipy, Nick Heidfeld, niestety nie zapewnił sobie miejsca w Q2, przyblokowany pod koniec okrążenia przez Sebastiena Bourdaisa.
Z dalszego udziału w kwalifikacjach, poza Nickiem Heidfeldem, odpadli Kazuki Nakajima, Rubens Barrichello, Giancarlo Fisichella i Adrian Sutil.
II faza kwalifikacji
Felipe Massa okazał się najszybszym kierowcą w drugiej części sesji kwalifikacyjnej, nieznacznie wyprzedzając Timo Glocka i Lewisa Hamiltona. Czwarty był Kovalainen przed Trullim i Raikkonenem.
Robert Kubica po pierwszym wyjeździe z boksów znajdował się na siódmym miejscu z czasem 1:19.776. Polak pod koniec sesji zdecydował się na jeszcze jeden przejazd, tym razem na twardych gumach, jednak nie poprawił swojego rezultatu.
Nico Rosberg nie wyjechał z boksów w drugiej części kwalifikacji, tym samym kończąc ją na 15 miejscu. Poza Niemcem z dalszej rywalizacji odpadli Bourdais, Coulthard, Button i Vettel.
III faza kwalifikacji
Po pierwszej serii przejazdów prowadził Lewis Hamilton przed Timo Glockiem i zawodnikami Ferrari. Za nimi znajdowali się Webber, Trulli, Kubica, Alonso, Kovalainen i Piquet.
Druga seria przejazdów zaczęła się od okrążenia Roberta Kubicy. Polak zanotował rekord w drugim sektorze i zakończył kółko na drugiej pozycji. Poprawiali się jednak inni zawodnicy - Kovalainen awansował na P2 spychając Polaka na trzecie miejsce. Po Finie na P3 awansował też Felipe Massa i Robert ruszy dopiero z czwartego miejsca. Za Robertem znaleźli się Glock, Raikkonen, Alonso, Webber, Trulli i Piquet.
02.08.2008 15:07
0
Troszke szkoda pierwszego sektora, ale jest dobrze. Brawo.
02.08.2008 15:08
0
jest dobrze jak ktoś wypadnie z toru będzie podium a chyba Robert ma dużo paliwa z tego co borowczyk gadał :> ;]
02.08.2008 15:08
0
Czekam co mądrego powie Haidfeld o swojej formie ....
02.08.2008 15:09
0
no i pięknie, no nie spodziewałam się że będzie druga linia :):):):)
02.08.2008 15:10
0
Podziwiam Maclarena, brawo Robert
02.08.2008 15:10
0
brawo, zrobił co mógł, szkoda mi Nicka,
02.08.2008 15:10
0
i kto tu jest lepszy p. Heidfield'zie? Zawsze walczy sie do ostatniego wyścigu i dopierow wówczas określa kto jest lepszy. Kubica powinien być nr 1 w BMW
02.08.2008 15:11
0
Robert wycisnął chyba maksimum z bolidu, jestem dobrej myśli przed wyścigiem.
02.08.2008 15:11
0
mercedesy są poza zasięgiem, to wida, szkoda, ale już ferrarki można dogonic
02.08.2008 15:12
0
brawo, brawo, brawissimo!!!
02.08.2008 15:12
0
Brawo dla RK. Ale przestańcie z tą dużą ilością paliwa. Za każdym razem to samo a i tak zjeżdża jako jeden z pierwszych. Obstawiam że i tym razem tak będzie...
02.08.2008 15:13
0
Dni Heidfelda są już raczej policzone. Zapewne w przyszłym sezonie Alonso zajmie jego miejsce. To co zrobił dzisiaj to po prostu kompromitacja.
02.08.2008 15:13
0
nikt heidfeld po raz kolejny udowadnia że kłopoty ma już za sobą
02.08.2008 15:13
0
Slaweczko masz rację, zawsze jest jednym z pierwszych w pit stopie
02.08.2008 15:14
0
A ja kibicuję Nickowi, oczywiściue mniej niż Robertowi :) hehe
02.08.2008 15:14
0
Kubica Rispekt :) A na poważnie - wielkie brawa dla Roberta. BMW niestety coraz gorzej, chwała Robertowi za to, że wyprzedził Toyoty i wycisnął co się dało z bolidu. Toyoty szok! Czas najwyższy, żeby BMW zastosowało jakiś nowy rewolucyjny-rewelacyjny pakiet...
02.08.2008 15:14
0
Nie koniecznie ma dużo, wydaje mi się że to inni mają więcej stad te miejsce 4 KUB a HEI hmmm nie widać było aby niesamowicie był hamowany niektórzy podjeżdżają o wiele bliżej i paniki nie sieją . Nie zmienił toru jazdy a mimo to miał jakieś kłopoty może nierozgrzane opony tak łatwiej gestykulować. HAM jak był blokowany tez gestykulował :P
02.08.2008 15:14
0
Gdyby BMW miało takie poprawki jak Toyota, Robert miałby pole position. Szkoda pierwszego sektora, gdyby nie on, Robert byłby 2.
02.08.2008 15:14
0
Brawo Robert, ale szkoda jednak 1 linij. Chodź ii tak jest dobrze bo chyba jest załadowany paliwem
02.08.2008 15:15
0
Robert wymiatasz!!!! Piękny 2 sektor oraz OGROMNE GRATULACJE dla GLOCKA!! POZDRO
02.08.2008 15:15
0
A co do tych wyjazdów pod koniec poszczególnych części kwalifikacji to BMW nadal się nie nauczyło i tym razem znowu Nick nie awansował dalej. Niech nadal czekają do ostatniej minuty. A o poprawach bolidu to już wogóle zapomnieli. I jak Robert ma walczyć z czołówką. Szkoda.....:(
02.08.2008 15:17
0
Mam nadzieje ze Kovalainen nie lub Massa wypadna z toru i Robert awansuje, chociaz na starcie moze byc dobrze. A Hamilton wydaje sie mocny chodz w trakcie wyscigu moze nie wytrzymac calej presji ktora ciazy nad nim.
02.08.2008 15:17
0
na* nim
02.08.2008 15:18
0
sądząc po wszystkich częściach kwalifikacji to Robert ma chyba najmniej paliwa z całej czołówki.
02.08.2008 15:18
0
Szkoda ze tylko jak to sam powiedział "matematycznie" ma szanse. Najwolniejszy tor "pod ich bolidy" i szału nie robią. To że trzymają na koniec HEI & KUB tez mnie zadziwia
02.08.2008 15:26
0
jak zwykle wszystko wiecie najlepiej, szkoda tego komentowac
02.08.2008 15:27
0
darecky3-jak zwykle "niepoprawny politycznie" ;)
02.08.2008 15:28
0
BMW dostało znowu nauczkę za te późne wyjeżdżanie z boksów, żeby dali Nickowi zrobić więcej kółek to takiej tragedii by nie było :)
02.08.2008 15:28
0
bravo! Robert, widac po kwalifikacja, ze jest w dobrej formie czego nie mozna powiedziec o jego koledze z teamu ,ktorego tak BMW faworyzuje (pewnie niedostatecznie opony mu podgrzali i odpadl z walki o miejsce w pierwszej 10 ;))
02.08.2008 15:30
0
Nikt HEI nie przyblokowal. Byla w miare duza odleglosc do Francuza. To Nick zepsul ostatni zakret wyjezdzajac poza tor lewymi kolami, ale na pewno nie zostal przyblokowany.
02.08.2008 15:30
0
Brawo Robert. Świetne okrążenie - szkoda tylko pierwszego sektora. Ale i tak jest dobrze. Gratulacje dla Timo - świetna jazda. Btw, ciekawe ile ma paliwa - wcale się nie zdziwię, jak Timo zjedzie pierwszy, a Robert za nim... Coś mi się dziwnie wydaje, że McLarenom nikt już w tym sezonie nie podskoczy...
02.08.2008 15:32
0
jak wielu mnie też bardzo dziwi to czekanie na sam koniec , zawsze może się coś wydarzyć choćby jak dzisiaj HEI , a jakby to był Kubica i startował 16 ?? tragedia by była teraz na forum :P , niestety też się muszę zgodzić że nasz Polak to dużo paliwa mieć nie będzie biorąc pod uwagę czasy w pozostałych częściach Q , ale może trochę BMW nadrabia kiedy bolid zatankowany więc spokojnie poczekajmy , jak jutro to widzę ?? skoro byl najpierw 7 i 5 w poprzednich latach , no to jutro pasuje mu być 3 , przy odrobinie szczęścia :)
02.08.2008 15:32
0
BRAWO ROBERT!!!Myslalem ze bedzie o wiele gorzej a jednak sie okazuje poraz kolejny ze Robert to Bardzo Dobry kierowca.Mam mala nadzieje na te 3 miejsce poczekamy zobaczymy napewno wiem to ze Kovalainen niezakonczy wyscigu na 2 miejscu on chlopaczyna zawsze ma pecha no ale coz czyli wychodzi na to ze Robert jutro 3 na mecie.A i ta muza Jerzego Mazura poprostu zajeb.... hehe.Pozdrawiam no i trzymam kciuki jutro za Roberta!!!
02.08.2008 15:33
0
a tak na serio: jezeli spojrzec na czasy wv q2 które podobno sa najbardziej miarodajne to Robert jechal slabo. natomiast w q3 byla rewela i wlasciwie nie ma sie o co przyczepic. co do paliwa-inni maja z tym paliwem róznie, natomiast u Roberta jest to duzy znak zapytania. sa dwie mozliwosci-albo BMW liczy na to, ze wypracuje taka przewage, ze po wizytach calej czolowej ósemki utrzyma pozycje, albo slynne juz maskowanie BMW obejmuje tez q2... slowo daje nie wiem która opcja lepsza, ale chyba wolalbym, zeby bolid mial lepsze osiagi
02.08.2008 15:34
0
Na RTL komentatorzy tej tv zapytali Theissena o to dlaczego HEI i KUB nie są wypuszczani szybciej na tor, tylko dopiero w połowie czasu na dane "Q". Odpowiedział, że ma to związek z przyczepnością. Musi trochę czasu upłynąć, aby tor był bardziej przyczepny i dlatego nie wyjeżdżają od razu. Dodam, że RTL zapytało też Bourdaisa o to dlaczego "przyblokował" HEI, BOU odpowiedział, że on też chciał dokończyć swoje okrążenie. W sumie to ja też nie widziałem, aby BOU blokował HEI, owszem gdyby to było na jakiejś prostej, to faktycznie byłoby nie fair, ale na zakręcie to co miał zrobić ;)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się